The breeze of Rio - St Ives: Beatriz Milhazes at the Tate

The Tate St Ives hosts the large retrospective “Beatriz Milhazes: Maresias”, which traces, through paintings of intense tones, the evolution of the Brazilian artist in the last four decades. The title of the exhibition evokes the sea breeze of the native Rio de Janeiro, source of inspiration from which begins a deep investigation on the color and the centrality of the naturalistic theme. The exhibition explores, through paintings, collages and prints, the development of a creative process that is expressed through freedom in the use of chromatic elements and geometries, influenced over the years by European modernism and baroque.

Curated by Anne Barlow and Giles Jackson. Until September 29th.

 

www.tate.org

The Author

37 Post

Da Milano alla Versilia, dagli studi di giurisprudenza all’amore per l’arte e per la scrittura, è in una continua ricerca di sé che non si è ancora conclusa.
Si trasferisce a Pietrasanta dove ha l’opportunità di collaborare con l’amico pittore Domenico Monteforte alla realizzazione di interviste a personaggi noti del mondo artistico per l’editoriale Giorgio Mondadori; Dice che l’incontro con il direttore di AW ArtMag le permette di seguire e approfondire le sue vere passioni. Ama viaggiare e leggere, specialmente davanti a un tramonto sul mare.

Articoli Correlati

Related articles not found!

Articoli Recenti

I più letti di oggi

PARTNER